![](http://www.ssip.net/upload/ferrari-360-challenge-stradale-side-3_73.jpg)
De auto van de maand december is de Ferrari 360 Challenge Deze Challenge is de auto van de maand omdat hij tien jaar is geworden. De Challenge is de circuit versie van de normale 360. Ferrari heeft het aantal pk's hetzelfde gelaten, dus dat zijn er 400. De Challenge weegt slechts 1170 kilo met vloeistoffen(koelwater etc.), terwijl de normale 360 1290 kilo weegt zonder vloeistoffen. Verder is de nul tot honderd tijd er op vooruit gegaan, van 4,5 seconden naar 4,0 seconden. De Challenge was alleen leverbaar met een F1 transmissie. Ferrari had van de 360 drie circuit versies, de Challenge, de GT en de GTC. De GT is een sterkere versie van de Challenge en de GTC is speciaal voor de N-GT klasse. De opvolger van de Challenge is de F430 Challenge, en of er een 458 Challenge komt? Waarschijnlijk wel, want er zijn al sinds 1995 Challenge uitvoeringen, ook al een jubileum.
![](http://www.ssip.net/upload/ferrari-360-challenge-stradale-back-2_73.jpg)
The car of the month december is the Ferrari 360 Challenge This Challenge is the car of the month because it become ten years. The Challenge is the circuit version of the normal 360. Ferrari let the bhp's similar, so that are 400. The Challenge have a weight of 1170 kilo with liquids(coolwater and things like that), while the normal 360 have a weigh of 1290 kilo without liquids. Futher is the zero to sixtytwo go forward, from 4,5 seconds to 4,0 seconds. The Challege was only avalible with a F1 transmission. Ferrari had from the 360 three circuit versions, the Challenge, the GT and the GTC. The GT is a stronger version from the Challenge and the GTC is special for the N-GT class. The successor of the Challenge is the F430 Challenge, and of there a 458 Challenge comes? Maybe, because there are from 1995 Challenge versions, also a anniversary.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten